Jag har beställt ett paket från utlandet, när jag har sökt paketet så har det tagit 4 dagar från att det har lämnat säljare i Kina till att komma till slutdestination, i det här fallet Sverige. 8 Dagar senare så har jag fortfarande inte hört eller sett något paket.
Jag skickar iväg ett mail till PostNord där jag förklarar mitt ärende, och bifogar loggar samt min avgift av moms och hanteringsavgift. Under denna dag så tänkte jag att det kanske inte alls Posten jag ska vara arg på utan på tullverket. Jag ringer till tullverket och stället frågor gällande mitt ärende. Får oerhört bra svar från tulltjästemannen där han förklarar att det är absolut inte dom som pekar med handen om vilka paket som ska scannas och fastna. Dom har inte något med detta att göra, detta är bara en ursäkt som i det här fallet PostNord använder sig av för att dels kunna ta ut mer i avgift samt att man inte har kapacitet och hantera alla paket som kommer till Sverige.
Jag får tillbaka ett mail från PostNord att man ber om ursäkt över att det har tagit tid att svara på mitt ärende, och att man jobbar för fullt och beklagar detta.
Jag har betalat för en tjänst och man har svårt att leverera denna tjänst till mig, man skickar ett ursäktmail och beklagar detta.
Varför är det alltid vi som får ta smällen, hade det varit åt andra håller ex. man är sen med att betala räkning, inte kan vi skicka ett utsäktmail och beklagar och att vi ska se över våra rutiner, neee vi får straffavgifter och sedan vidare till inkasso och kronofogden. Varför kan inte vi ställa samma krav som företag gör mot oss!!!!!
Leave A Reply